Speciale Emerce-editie MediaMonks

Op 28 januari 2011 bestaat MediaMonks, bouwers van websites, apps en games, tien jaar. Deze mijlpaal wordt groots en meeslepend gevierd in Hotel Arena èn met een speciale editie van Emerce, die in een oplage van 50.000 met Adformatie wordt meegestuurd. Ton Verheijen schreef vrijwel alle teksten. Morgen op deze website: Van kelderbox tot miljonair -het huiveringwekkende relaas van Wesley, Gin en Victor.

Er is in tien jaar tijd veel gezegd en geschreven over MediaMonks. Maar hoe is het nou echt gegaan? Daarover leest u morgen alles op deze site. Alle vragen die om een antwoord schreeuwden: Wat gebeurde er in de kelder onder Grand Hotel Gooiland? Wie is Lee Feldman? Wie is admin monk Suzanne? Hoeveel knalharde euro's legde Johannes Klien neer voor de website van zoonlief de beroemde autocoureur? En waarom moest een virtuele monnik in het gewraakte filmpje uit 2008 nou zo nodig de concurrenten in elkaar beuken? NR6, MediaRepublic, Qi, RedUrban, Clockwork, ACHTUNG!, Bone, eFocus en Fabrique kregen er flink van langs.

In een speciale editie van Emerce blikken de oprichters terug op de afgelopen tien jaar, een periode waarin het bedrijf groeide naar 110 medewerkers. Wat ooit begon in een zompige kelder onder Grand Hotel Gooiland in Hilversum, is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf dat door Nederlandse en buitenlandse multinationals wordt gevonden.

Victor: "De groei is ons overkomen. Ik kan me niet herinneren dat we ooit fantasieën hebben gehad over de toekomst. We hebben altijd enorm in het heden geleefd. Pas nu zijn we er aan toe om echt een strategie te bepalen voor internationale groei. We zitten pas aan het begin van onze ontwikkeling. Mijn voorspellingen voor 2011? We gaan inspelen op drie belangrijke trends: Facebook, Facebook en Facebook. En we gaan ons richten op de productie van mobiele applicaties."

recente artikelen

gepubliceerd in diverse (vak)media

Recruiter, check gamingskills in sollicitatie

“Ingewikkelder dan schaken”, beweren sommigen. Dat games als League of Legends en Call of Duty speciale skills vragen, leidt geen twijfel. HR-managers zouden standaard naar gamingskills moeten vragen in sollicitatiegesprekken. Dat kan nieuw talent opleveren.

Lees artikel »

Brandweer-coach Biesot over mentale weerbaarheid

Als je ergens klappen moet kunnen verwerken (om geen burn-out te krijgen) is het wel bij de brandweer. Willem Biesot, coach van De Zwerm Groep, weet er alles van. Al vele jaren traint hij brandweermensen om mentaal weerbaar te worden.

Lees artikel »

Digital natives retailen zonder tussenschakels

De keten kan korter. Dat is de overtuiging van digital natives, bedrijven die online zijn geboren, gegroeid en succesvol geworden. 'Cut out the middle man!'

Lees artikel »

Fujitsu over smart society

Het Japanse tech-bedrijf Fujitsu denkt dat artificial intelligence nu pas rijp is voor ontginning. Een gesprek met Pacal Huijbers.

Lees artikel »

Infrastructuur laat zich eenvoudig plat leggen

Het nieuwe kabinet steekt 95 miljoen euro per jaar in cyberveiligheid. Dat is fijn voor straks maar ondertussen is het prijsschieten. "Inbreken kan op alle fronten", stelt de ethical hacker.

Lees artikel »

Klussers bedienen doe je zo

Intergamma, de franchiseorganisatie van Gamma en Karwei, trekt online twee miljoen bezoekers per week. Hoe krijgt Lieke Luttmer, directeur e-commerce, dat voor elkaar?

Lees artikel »

E-commerce duikt op booming pillenmarkt

Het louche imago lijkt verdwenen. Heel Holland slikt en koopt via internet.

Lees artikel »

Permissioned blockchain: hip en pseudo-innovatief

Kan samen oefenen in afgeschermd ecosysteem bestaande markten en sectoren op hun kop zetten?

Lees artikel »

Installateur negeert robotica

OTIB, Uneto-VNI en allerlei branchegoeroes laten geen kans voorbij gaan om robotica een grote toekomst toe te dichten in de installatiebranche. Pionierende ondernemers zijn echter schaars.

Lees artikel »

Een eeuw vooruit denken: co-creatie op Bouwcampus

In ons land zijn veel stuwen, sluizen en gemalen bijna honderd jaar oud. Ze moeten vervangen worden. Hoe? De Bouwcampus koos voor co-creatie en out of the box-denken.

Lees artikel »