Het beschrijven van de mooiste projecten en de beste opdrachten, daarin ben ik in de loop der jaren gespecialiseerd geraakt. Voor u als opdrachtgever hebben zulke verhalen echt toegevoegde waarde. Een vlot geschreven en goed beargumenteerde projectbeschrijving verbindt partners, kweekt goodwill bij stakeholders, overtuigt financiers en triggert nieuwe klanten. Dat is pure reclame voor uw vak! Lees meer over mijn aanpak.

Leads zijn potentiële klanten. Met name bij complexe producten en kennisintensieve diensten doen potentiële klanten over het algemeen geen impulsaankopen. Integendeel, om leads binnen te halen, moet u met trots laten zien wat u in huis hebt, netwerken, relaties opbouwen, vragen beantwoorden, informatie uitwisselen en vertrouwen winnen. Zo maakt u van koude leads warme leads… die u een nieuw project gunnen.

Goede content is hiervoor onmisbaar. Denk bijvoorbeeld aan white papers, strategiestukken, benchmarks, case studies, reviews en uitgebreide projectbeschrijvingen. Maar in de waan van de dag is er vaak geen tijd om na te denken over wat er nou precies de moeite waard is aan het werk dat u doet en de bijzondere projecten die u (op)levert. Gelukkig is de oplossing niet zo ingewikkeld. Schakel een gespecialiseerde buitenstaander in, een sparringpartner cq. storyteller, die uw best practice beeldend en wervend in de etalage zet.

Als buitenstaander kijk ik fris en onbevangen tegen de materie aan. Op basis van mijn ervaring als journalist en tekstschrijver weet ik dat die onbevangenheid nodig is om de verborgen pareltjes in uw project te ontdekken en waarderen. Dat is wat ik doe. Op basis van interviews, deskresearch en zintuiglijke waarneming ga ik op zoek naar bijzondere details, ervaringen die hout snijden, prikkelende uitspraken en eieren van Columbus. Ik koppel uw project aan trends, relevante actuele ontwikkelingen, feiten en cijfers.

Heb ik u met het voorafgaande kunnen inspireren? Ik nodig u graag uit voor een vrijblijvend gesprek op mijn kantoor in de Caballero Fabriek in Den Haag. Mijn aanpak is helder en eenvoudig. We bespreken samen uw wensen. Op basis daarvan leg ik u mijn plan van aanpak en tarief voor. Ik doe geen loze beloftes en mis geen deadlines. Dat lijkt me een prettig idee.

recente artikelen

gepubliceerd in diverse (vak)media

Recruiter, check gamingskills in sollicitatie

“Ingewikkelder dan schaken”, beweren sommigen. Dat games als League of Legends en Call of Duty speciale skills vragen, leidt geen twijfel. HR-managers zouden standaard naar gamingskills moeten vragen in sollicitatiegesprekken. Dat kan nieuw talent opleveren.

Lees artikel »

Brandweer-coach Biesot over mentale weerbaarheid

Als je ergens klappen moet kunnen verwerken (om geen burn-out te krijgen) is het wel bij de brandweer. Willem Biesot, coach van De Zwerm Groep, weet er alles van. Al vele jaren traint hij brandweermensen om mentaal weerbaar te worden.

Lees artikel »

Digital natives retailen zonder tussenschakels

De keten kan korter. Dat is de overtuiging van digital natives, bedrijven die online zijn geboren, gegroeid en succesvol geworden. 'Cut out the middle man!'

Lees artikel »

Fujitsu over smart society

Het Japanse tech-bedrijf Fujitsu denkt dat artificial intelligence nu pas rijp is voor ontginning. Een gesprek met Pacal Huijbers.

Lees artikel »

Infrastructuur laat zich eenvoudig plat leggen

Het nieuwe kabinet steekt 95 miljoen euro per jaar in cyberveiligheid. Dat is fijn voor straks maar ondertussen is het prijsschieten. "Inbreken kan op alle fronten", stelt de ethical hacker.

Lees artikel »

Klussers bedienen doe je zo

Intergamma, de franchiseorganisatie van Gamma en Karwei, trekt online twee miljoen bezoekers per week. Hoe krijgt Lieke Luttmer, directeur e-commerce, dat voor elkaar?

Lees artikel »

E-commerce duikt op booming pillenmarkt

Het louche imago lijkt verdwenen. Heel Holland slikt en koopt via internet.

Lees artikel »

Permissioned blockchain: hip en pseudo-innovatief

Kan samen oefenen in afgeschermd ecosysteem bestaande markten en sectoren op hun kop zetten?

Lees artikel »

Installateur negeert robotica

OTIB, Uneto-VNI en allerlei branchegoeroes laten geen kans voorbij gaan om robotica een grote toekomst toe te dichten in de installatiebranche. Pionierende ondernemers zijn echter schaars.

Lees artikel »

Een eeuw vooruit denken: co-creatie op Bouwcampus

In ons land zijn veel stuwen, sluizen en gemalen bijna honderd jaar oud. Ze moeten vervangen worden. Hoe? De Bouwcampus koos voor co-creatie en out of the box-denken.

Lees artikel »